En huomannutkaan edellisessä postauksessa kiittää Tutzia kannustuksesta . Yritän kovasti palata areenan pariin ja saada tännekin jotain kirjoiteltua.
Takana on 7-3 mageareena. Tilanne oli vasta 7-2, kunnes lapset saivat hetkeksi puhelimen ja käynnistyessä tuli vain ilmoitus hävitystä areenamatsista. Eli pakkana midrange-controlli välimaastoon osuva tapaus. Sea Giant ja North Sea Kraken löytyvät isoina uhkina ja pakassa myös paljon poistokortteja ja aoe:ta.
Tilanne 1.
Tässä hyvä tilanne myös siitä, missä menen itse usein metsään magella pelatessani. Ryhdyn kalastelemaan täydellistä flamestrikeä ja jäänkin itse jalkoihin. Tilanne kuitenkin näyttää taas hyvältä, vaikka druidilla pöytää onkin. Minulla kädessä taunttia ja clearia, kun taas druidilla kortit alkavat käydä vähiin. Jotain pitäisi kuitenkin tehdä, sillä druidilla on damagepotentiaalia varsinkin savage roarin kanssa.
Menin tietenkin pelin tuoksinassa hakemaan kikkailulinjaa eli heitin blizzardin ja hyökkäsin tiikerillä naamaan. Ajatuksena oli saada seuraavalla vuorolla hyvä flamestrike. Tämä olisi erinomainen tyyli, jos druidilta tulisi kaksi pientä korttia kutosvuorolla. Muissa tapauksissa joudun tilanteeseen, jossa päädyn putsaamaan pöydän ja druidi saa aloitteen.
Jälkikäteen mietittynä tässä olisi paikka lyödä jätti pöytään ja tappaa tiikerillä Worgen. Druidi joutuu vaikean paikan eteen, jos haluaa poistaa molemmat kortit. Maksimissaan druidi saisi pöydälle pienen minionin, jolloin itse saisin tempoa reilusti takaisin. Ainoa ongelma lienee se, että omasta kädestäkään ei löydy kuin pieniä tapauksia. Tosin nostojen kautta ja spelleillä omiani suojellen peli näyttäisi minulle kääntyvän.
Blizzardlinjaukseni mielestäni oli suurin syy miksi kyseinen ottelu päättyi lopulta tappioon.
Tilanne 2.
Tässä on mielestäni taas tilanne siitä, kun Blizzard toimii. Tilanteessa Conjureriani uhkaa pieni, mutta pippurinen, Cobra. Kädestä löytyy jälleen laaja skaala poistospellejä. Ja tilanteen vuoksi mainittakoon, että Shamaanilla on käytössään Doomhammer. Mielestäni kädestä ei pitäisi myöskään löytyä poistospellejä, sillä vastustajalla olisi jo ollut hetkensä niiden käyttöön.
Varmaa mielestäni on, että Conjurer menee naamaan. Minionien pelaaminen tässä kohtaa ei ole täysin poissuljettua, mutta Cobran hyökättyä ja doomhammerin laulettua tilanne lienisi pahempi kuin nyt. Flamelance + Mechwarper suojelisi tietysti conjuredia, mutta jostain syystä pitäisin tulikepin vielä kädessä, sillä se on ensi turnilla luotettavampi minionin poistaja kuin BGH. Siispä päädyin Blizzard + pingiin. Uskoin siihen, että Conjurer pystyy tällä tavoin tekemään ainakin sen 18 damagea.
Edit.
Irc-keskustelujen myötä päädyin tilanteessa kaksi itsekin siihen, että parempi peli olisi ollut heittää flame lance Cobraan. BGH olisi edelleen toiminut isojen poistossa ja blizzardi lancea parempana korttina olisi vielä jäänyt käyttöön.