Fireside gatherings?

Jou,

Onko tällainen maailmalla yleistynyt konsepti tuttu? Käytännön tasolla: otetaan läpsyt/iPadit mukaan ja painellaan baariin painelemaan nappuloita muiden samanmielisten Hearthstonettajien kanssa.

Sitä mukaan kun täälläkin alkaa saada pelaajapossea aktivoitumaan, niin Hearthstonea oluiden äärellä vois kuulostaa aika kuningasidealta. Esimerkiksi Kaislalla taitaa olla aika pitkä perinne kaikenlaisten mätäkkä/go/roolipellaajien keskuudessa, joten luulenpa, että sinne muutama pöytäseurue mahtuisi Hearthstonettajiakin.

Heikompia puolia tässä toki on, että tämäntapaiset tapahtumat vaativat mukana roudattavan päätelaitteen ja jatkuvan nettiyhteyden ja mieluusti vähän vähemmän lagia. Siinä missä useimmilla taitaa joku 4G löytyä puhelimesta, niin ihan jokainen ei kuitenkaan halua höylätä HS:n iPad-clienttiä tai kantaa pöytäkonetta mestoille…

Kokemuksia, kommentaaria? Pitäisikö näitä nähdä täällä pohjoisessakin?

(Edit: Niin, lisätiedot täältä liquidhearth.com/gatherings/ )

Morjens!

Täältä löytyy ainakin yksi innokas kuppilakorttipelaaja! Tulevan syksyn aikana vietän aikaa x-määrän viikonlopuista etelässä päin. Kirjottelinkin tossa esittäytymisessä turnaushommista. Viestiä vaan niin voin olla mukana järjestämässä (jos tarvetta) tai ihan vaan pelaamassa. Toivottavasti porukka löytää foorumin nopeasti.

Jyväskylässä on ollut JESSE Ry:n kanssa puhetta, että pitäis järjestää hearthstone fireside gathering / turnaus. Aluksi mietittiin ihan perus lanikonseptilla jossain tilassa, mutta tommonen baari-iltakin vois toimia. Onkohan täällä Jyväskyläläisiä kortinläiskijöitä?

Tuohon liittyen menkäähän muuten lisäämään omaan profiiliinne täältä foorumin asetuksista asuinpaikka niin tuolta käyttäjät listasta näkee sen jälkeen kivasti missäpäin ihmiset majailee. :slight_smile:

Ehdottomasti saapuisin paikalle :slight_smile: Kaisla on kantapaikka muutenkin (mmmm, beeeeer), jos sinne vaikka Helsingissä päädytään…

Ihan vinkkinä että Helsingin Buzassa on hyvin esports-orientoitunut omistajisto, joten heidän kanssaan puhumalla saa varmasti järkättyä ihan baarin kanssa yhteistyössä Fireside-touhuja. Olen itse siellä yhden kutsuturnauksen järjestänyt, mutta ei sen tarvitse hirveän virallista olla onnistuakseen.

Ja jos joku haluaa Oulussa alkaa touhuilemaan niin ei muutakun siitä vaan, olisi mukava saada joku muukin paikallinen touhuamaan HS:ään livetapahtumia ^^

Siis jos Helsinkiin tälläistä tapahtumaa tahdotaan niin kannattaa olla minun kanssa yhteydessä. Minulla on hyvät kontaktit muutamiin paikkoihin jota kautta voidaan suht helposti ja mitä tärkeintä saada ilmaisiksi tilaa missä päästään tuo pelaamaan. Voisi miltein tehdä pollin tai jotain muuta pohjaa siitä miten paljon tälläinen keräisi porukkaa tänne Helsinkiin pelaamaan jos se vedetään kasaan. Ja mielellään myös niin että voisi pelata muualla samaan aikaan ja ehkä haastaa ristiin muiden paikkojen voittajia… Ehkä? Hmm joo tää ehkä voisi olla jees. Vai mitä mieltä on porukka?

I’m in.

Ehdottomasti näin. Tällä sais myös foorumiaktiivisuutta kasvatettua, kun jengi pääsisi livenä tapaamaan toisiaan.

Baariympäristöt mielestäni varsin jees tällaiselle kasuaalikohtaamispelaamiselle. Mulla on toimistolla kanssa loungetyylistä tilaa käytettävissä, mutta varmaan parempi pitää ekat eventit jossain julkisemmalla mestalla että pääsee tutustumaan porukkaan. Toki datauskahvilat ja muut nuorisotilat lienevät myös vaihtoehtoja?

Pistähän pollia pygeen, oon mielelläni megessä organisointien kanssa.

Ehdottomasti olisi siistiä saada näitä tapaamisia myös Suomeen! Ainakin itse olisin menossa niihin, mikäli olisin samalla suunnalla silloin. Uusien ihmisten kanssa kasvotusten verkostoituminen on aina mahtavaa, ja suomalaisen pelikulttuurin kehittäminen on myös aina erinomainen idea.

Mikäli Hearthstone.fi tahtoisi edesauttaa näiden tapaamisten järjestämistä, tänne voisi luoda jonkun foorumialueen, jossa ihmiset voivat sopia paikkakunnalleen kokoontumisia ja tiedottaa kokoontumisista, joille on lukittu päivämäärä.

Tällä hetkellä tällaisten gatherien organisointi onnistuu vallan mainiosta yleisellä osiolla. Jos niitä rupeaa tulemaan enemmän (toivotaan), niin voidaan harkita oman osion tekemistä.

Tuo on kyllä totta. Toivottavasti porukkaa kiinnostaisi alkaa järkätä näitä.

Mitä sanaa olisi hyvä vakiinnuttaa suomessa näille tapaamisille, vai pitäisikö näitä vain kutsua gatheringeiksi, kokoontumisiksi ja miiteiksi ihan miten vaan lystää?

[quote=“pentu”]
Tuo on kyllä totta. Toivottavasti porukkaa kiinnostaisi alkaa järkätä näitä.

Mitä sanaa olisi hyvä vakiinnuttaa suomessa näille tapaamisille, vai pitäisikö näitä vain kutsua gatheringeiksi, kokoontumisiksi ja miiteiksi ihan miten vaan lystää?[/quote]
Minusta perinteinen gathering/miitti toimii vallan mainiosti. Ja sivuston puolesta saatte luvan käyttää Hearthstone.fi Gathering -termiä.