Heips, te ladderin mättäjät,
Nyt kun Naxx on kovaa vauhtia meneillään ja meta vaihtelee viikoittain, niin minkälaisia kokemuksia/prediktioita olette ladderia kohotessanne tehneet pelattavista pakoista? Aloin itse vakavasti haastamaan ladderia nyt Naxxin alusta, ja nyt parin viikon kokemuksella voin tehdä seuraavia päätelmiä:
-
Rogue ei ole hyötynyt uusista additioista käytännössä lainkaan. Miracleen tuli hetkellisesti pakolliseksi uusi pompputechi (Loatheb) ja jotkut ovat ilmeisesti testanneet Nerub’ar Webloordiakin, mutta uuden class cardin soveltumattomuus kumpaankaan vallitsevista roguepakoista on tuottanut enempi hallaa kuin hyötyä tälle classille. Itse tosin diggailen siitä että Anub’ar Ambusher on valtavasti valueta (5/5 neljällä manalla?!), ja siitä saa vielä leivottua mielenkiintoisia pompputechipakkoja, mutta eipähän nämä tietenkään ladderissa näy.
-
Hunter piristyi huomattavasti. Hybä class-spesifinen turn 1 -droppi controllipainoitteisessa pakassa jelppi Unleashin nerffailun jälkeen. Buzzard on näillä eväillä melkoisen OP, ja Unleash riittää melkein vielä kaatamaan pahimmat rushit. Pomppas varmaan ladderin toisiksi pelatuimmaksi roduksi jälleen kerran.
-
Priestiä on tämän viikon Deathlordin ulostulon jälkeen alkanut näkyä vähän enempikin. Aggroa vastaan tämä auttaa pitämään hengissä boardcleariin asti, ja Deathlord kun ei välttämättä ole enää kauhean paha droppi edes controllipakkoja vastaan siinä vaiheessa kun peli on niin pitkällä että kahdeksan damagen blokkaus on välttämätöntä, ja Cabal Shadow Priestit ovat saaneet paljon uusia herkkuja mind controllattavakseen. Nämä kaksi jopa toisinaan comboavat yhdessä, kun se 2-atk-drop ilmestyy pakasta pöytään. Uusi (ehkäpä tuoreista lisäyksistä vahvin) class card tuo ehkä vielä vähän uusia jekkuja tähän rotuun. Eihän tää kärkipäätä hätyyttele, mutta buustaa heikointa classia edes hieman.
-
Mage antaa vielä odottaa itseään. IMO ei kauhean hyvältä näytä, ehkä sitten kun saadaan Mad Scientistit peliin niin tulee vähän mielenkiintoa tähänkin rotuun.
-
Druidista riittää vielä iloa pitkään, ja tuo on pysynyt aika tasaisena. Class cardille ei ole näkynyt käyttöä, mutta uudet, vaikeasti poistettavat minionit auttoivat ainakin tokeneita eteenpäin. Ramp nyt on vahva muutenkin, saas nähdä tuleeko joku muu kuin Loatheb muuttamaan peruslistoja.
-
Shamaanien class card on kikkakortti kolmonen, ja tuottaa vähän uutta hauskuutta peliin. Valitettavasti kyseinen lappu myös seisoo kädessä usein harmillisen pitkään. Mielenkiintoisimpia shamaaneja ovat Deathrattle-shamaanit nyt Rebirthin kanssa, mutta ‘gimmick’ näkyy ja kuuluu. Ehkä Undertakerin kera sitten isommin?
-
Paladin taitaa enää käytännössä elää hitaana taunttisysteeminä, ja Sludge Belcher tuottaa hyvän 5-dropin kyseiseen kalustoon. Aika tasaista, ja harvoinpa tulee ladderissa vastaan, vaikka hyvä dekki sinällään onkin - pelit kun kestää pienen ikuisuuden.
-
Kontrolli-Warrior on saanut sen verran uutta verta, että pari taunttiminionia on tullut dekkiin lisättyä. Niin Deathlord (1-of), Sludge Berchele kuin Unstable Ghoul ovat löytäneet paikkansa ainakin meitsin listalta ladderissa yletessä. Saa nähdä tuoko Death’s Bite jotain uutta aggrompaan kalustoon, vai pysyykö kontrollin työkaluna tuottaa vielä yks damage pöytään enemmän.
Ja viimeisimpänä muttei vähäisimpänä…
- Warlock on taas takaisin kärjessä. Siinä missä handlock ei välttämättä ole saanut hirveästi uutta class cardin kautta (katso liite), niin nopeat Warlock-pakat ovat saaneet äärimmäisen kestävää kalustoa kentälle Nerubian Eggsien ja Haunted Creepereiden muodossa. Class card on hauska combo Doomguardien, Jaraxxusin ja ylipäätään Harvest Golem -tyylisen rebirthinsä ansiosta, mutta koska Zoo ei halua comboja ja Handlockin combot ovat jo melkoisen överivahvoja nykypäivänäkin, niin ehkä tulevaisuus näyttää mitä tällä saadaan aikaiseksi. Anyways, tätä vastaan pääsee mättämään nyt ja vastakin.
Mites, miltäs teidän päässä näyttää?