Pelaatko eniten rankedia, casualia vai areenaa?

Foorumi on reilun kuukauden ajan ollut pystyssä ja rekisteröityneitä käyttäjiäkin jonkun verran kertynyt. Silti aika kuollutta täällä vielä on, joten herätelläänpä pientä keskustelua.

Kuinka paljon porukka pelaa suhteessa rankedia ja areenaa, ja miksei casualiakin? Itse olen aina ollut enimmäkseen areenapelaaja, koska sitä kautta kertyy korttikokoelma kätevästi. Olen myös MtG:ssä pelannut pääosin drafteja, joten areena on muutenkin mielestäni hieman kiinnostavampaa kuin constructed. Rankedissa parhain suoritus on ollut rank ykkösellä kolme tähteä, jossa kävin kolme kertaa piipahtamassa heinäkuussa, mutta en koskaan päässyt legendaksi asti noinkaan läheltä. Areena vaan vetää sen verran enemmän puoleensa, ettei kauheasti viitsi kuluttaa aikaa ladderointiin, joten en tiedä koska sitä legendaksi pääsee jos koskaan.

Areenavoittoja on tällä hetkellä noin 2500, kun play mode -voittoja on vajaa 900. Play modesta on rankedia suurin osa, sillä casualissa tuli lähinnä alkuvaiheessa (aloitin open betan avauspäivänä) joitain questeja suoritettua, yhteensä muutama kymmenen voittoa varmaankin. Casualia ei tule senkään takia pelattua, että mielummin kerää voittoja kultaisia heroja kohden.

Aikalailla tasan menee tällä hetkellä statsit. Areenan puolelta on tuhannen voiton raja todella lähellä (itsekin tykkään draftaamisesta). Rankedissa taasen 1070 voittoa näyttää. En ole itsekään jaksanut siihen panostaa muuta kuin yhdellä seasonilla loppuvaiheessa hieman kokeilin. Sillä kerralla rank 2 jäi parhaaksi suoritukseksi.

Noin niinkuin normaalisti pelkästään dailyt tekemällä saa itsensä käytännössä sadalla pelillä rankille 5, pelaa mitä tahansa classia. Sen jälkeen pitäisi alkaa pitämään metaa mielessään ja oikeasti keskittymään enemmän. Valitettavasti tähän ei ole vielä ollut mahdollisuutta.

Areena on ollut tällaisena F2P pelaajana kyllä henkireikä muutenkin, sitä kautta saanut käytännössä kaikki kortit.

Niin juu ja sittenhän on vielä noita turnauksia, joita jengi varmaan pelailee. Itse en ole jaksanut noihin webbisivuhärpäkkeisiin tutustua, vaan odottelen että josko HS-clienttiin tulisi joskus sisäänrakennettu turnaussysteemi. Semmoisia kyllä pelaisin mielelläni, juuri noita bo3/bo5-matseja.

Nyt kun ennen Blizzconia on tuo World Championship -qualifier tulossa (linkki), niin mitenhän ne meinaa sen käytännössä hoitaa? Olisi aika epäammattimaista postata pairingsit johonkin nettisivulle, pistää pelaajat friendaamaan toisensa ja raportoimaan matsien tulokset, mutta näinhän se on kai tehtävä jos ne ei clienttiin saa mitään turnaussysteemia pystytettyä.

Normaalisti olen pelannut melkein pelkästään areenaa, mutta koska laitoin areenasta (harvoin) liiaksi asti kertyneet kullat yleensä boostereihin, jouduin nyt Naxxramasin auki saadakseni noin kuukauden grindaamaan pelkästään rankedissa dailyjä. Viikonlopulla vasta vihdoin minäkin sain viimeisen Naxxwingin auki ja läpi ja eilen oli ensimmäistä kertaa pitkään aikaan varaa areenaan. Nyt tuskin kosken rankediin ihan hetkeen, en ainakaan sellaisilla vajailla budjettivirityksillä kuin tähän asti. Casuaaliin en näe mitään syytä koskea pitkällä tikullakaan.

Pitkään pelasin aina kaikki kolikot areenaan ja jaksoin grindata 3 voiton kymppejä, jotta vaan pääsisin uudestaan. Nyt kun areena on suonut hyvän korttikokoelman niin rankedia ja areenaa tulee pelattua n. 50/50. Areena voittoja tällä hetkellä n.900 ja play modea 800. Korkein ranked sijoitus taitaa kuitenkin olla 8.

Rankedia pelatessa en kuitenkaan halua kopioida täysin parhaiten suoriutuvia meta-pakkoja vaan kaikken suurin ilo voittamisesta tulee kun voitto tulee omalla tai ainakin modifioidulla pakalla. Tällä hetkellä eniten tulee pelattua deathrattle shamaania ja deathrattle warlockia. Comboilla voittoon :slight_smile:

Meitsillä on mennyt siihen, että nyt kun EU:ssa on kortit täynnä, niin mätän Areenat nykyään US-servulla ja Constructedit EU:ssa. Käytännössä kaikki constructed on rankedia, ihan jotain sikailupakkojen ekaa testipeliä lukuunottamatta.

Rankedissa mentiin viimeksi Legendiksi asti.

Areenavoitot US: 277
Play mode -voitot US: 7

Areenavoitot EU: 1976
Play mode -voitot EU: 744

Onpahan tullut tahkottua…

Itse pelaan eniten casualia, kun ranked ei muuten vaan kiinnosta ja areenassa tulee hyvällä tuurilla kolme voittoa. Niillä kahdella voitolla ei oikein meinaa jäädä voitolle, ja kun areenassa tulee noita GvG pakkoja, jotka eivät itseä kiinnosta yhtä paljoa kuin perinteiset kortit.