Sivustolle nimi?

Nimettömänä on ikävä kulkea. Palstalle tarvitaan nimi. Millä nimellä tätä palstaa tahdotaan kutsua tulevaisuudessa?

Mulla on omistuksessa Goblin Explosives Network, jolle ei tällä hetkellä tapahdu yhtikäs mitään. Yksi vaihtoehto GENin kanssa oli pystyttää “uusi GEN”, joka olisi paikka kiltojen ja peliseuran etsimiselle. Ohessa voisi keskustella myös peleistä yleisesti.

En tiedä, sopisiko tämä millään tapaa tämän kokeilullisen projektin kanssa yhteen, mutta asiaa voisi kokeilla, mikäli se on käyttäjille @Kohana ja @Perhosexspertti ok.

Anyway, mulla on tuo GEN, joka tarvitsee kipeästi uudistuksen, ja mulla on pulaa admineista. Olisin todella onnellinen, mikäli sen saisi linkitettyä johonkin toiseen projektiin.

Vähintään jonkinlainen yhteistyö GENin kanssa olisi varmaan ihan hyvä. Kyllä tuo mulle on okei, että GEN olisi tämän kanssa ns. yhdessä.

Tykkään muuten mutta en tiiä, miten tuo NextGen tukisi loppujen lopuksi yhteisön ideaa ja big picturea.

NextGen on nimenä tässä yhteydessä nerokas mutta käytännössä sen merkitys on ihmisille “next generation”. GEN tulee kaatumaan domainin erääntyessä, mikä tapahtuu käsittääkseni ensi syksynä. Jos tästä tahdotaan oikeasti saada aikaan jotain toimivaa, meidän kannattaa hyödyntää GENin resurssit eli kävijäkunta sekä yhteisön idea.

GENin kävijäkunta tahtoo alleen vain yhteisön, joka keskittyisi kiltoihin sekä peliseuraan. He tahtovat paikan, jossa mainostaa omaa kiltaansa ja selata muita suomalaisia kiltoja. Eikä sitä ole rajattu pelkkiin Blizzardin peleihin. En kuitenkaan näe NextGen-nimen viittaavan mitenkään selkeästi tähän ideaan.

Olen toki avoin kaikille ideoille, en vain tahdo hukata GENin potentiaalia kehittää tätä yhteisöä - varsinkin kun olen maksanut siitä.

1 tykkäys

Mielestäni kannattaa hyödyntää Goblin Explosives Networkin tunnettuvuutta ja nimetä tämä samalla nimellä. Samalla laajentaa pois vain Blizzardin peleistä (vaikka ne kaikki ovatkin hyviä omalla tavallaan). Muutenkin nykyään on muodissa englanninkieliset nimet, vaikka itse sisältö olisikin suomeksi. Sitten @anon17020324 n ideaa voidaan vähän soveltaa ja kutsua kehitysversiota NextGENinä.

Laittaa ihan yleisesti kilta yms. haku foorumialueet ja laittaa tagit käyttöön, että näkyy onko se esim. Diablon, WoWin vai minkä pelin killan/klaanin/vastaavan hakuun.

2 tykkäystä

Oisko vaikka Borsaan Valtakunta, mun mielestä se on sillee ytimekäs ja helppo muistaa.

Olemme hieman puhuneet ylläpitäjien keskuudessa kunnollisen domainin hankkimisesta. Tästä olisi mm. se hyöty, että sivustolle saisi SSL-suojauksen käyttöön.

Olisiko mielestänne goblinexplosives.fi hyvä domain? Net-pääte on varattu toistaiseksi GENille, mutta minulla ei ole siihen mitään kontrollia ja tykkään suomalaisessa sivustosta muutenkin fi:stä hieman enemmän.

Net-domainin voisi hankkia joskus tulevaisuudessa tähän rinnalle, kunhan se vain ensiksi erääntyy aikanaan.

1 tykkäys

.fi se paras. Ja juuri noin, eli goblinexplosives.fi. .net vähän semmonen roskadomain, .com taas on se commercial, eikä sekää oikeen sovi. .org on kans vähä semmonen huono.

Jos jostain syystä tästä innostuu kehittelemään jotain multi site networkia, siinä vaiheesta toisesta domainistakin voisi olla hyötyä. Ei tule oikein muita käyttötarkoituksia mieleen.

Paitsi että net-domain on järkevä napata erääntymisen jälkeen haltuun ihan vain siitä syystä, että muuten saatetaan menettää liikennettä.

No sen voi napata ja laittaa ohjaan .fi =P .net kuitenkin suht halpa domain.

1 tykkäys

NextGEN olisi muuten ollut varsin hieno oivallus nimeksi, mutta mulla vaan tulee konsolit ykkösenä mieleen siitä.[quote=“Tumpo, post:5, topic:11”]
Mielestäni kannattaa hyödyntää Goblin Explosives Networkin tunnettuvuutta ja nimetä tämä samalla nimellä.
[/quote]
Ehdottomasti tämä. Also moi, tuun huutelemaan vanhoihin aiheisiin nyt kun tän foorumin olemassaolo on tiedossani.

Hei ja tervetuloa! Kiva saada vanhaa verta tänne uudelle sivustolle. :slight_smile: Kaikille muille tiedoksi, että CPUzer0 on siis vanhojen foorumien valvoja.

Onko muuten vanhoilla foorumeilla toi sun Omnipotens-arvonimi joku jostain ansaittu nimi, jonka haluaisit tällekin sivustolle itsellesi? Katselin tuolta vanhan foorumin adminpaneelista, että noita arvonimiä on toteutettu arvonimillä sekä käyttäjäryhmillä, mutta vain käyttäjäryhmillä toteutetuista näin helposti, kuka omistaa tittelin. Muista ei taidakaan nähdä niin helposti.

Mmh… oli ansaittu jostain sisällöntuottoeventistä joskus back in the days, ja toki mä huolin sen takas tännekin :smiley: . Titteleistä, tuollahan ne näkyy, kaikki mitkä eivät ole Kolumnisti, Sisällöntuottaja, Valvoja, Yleisvalvoja, Ylläpitäjä tai GENin perustaja (+uusi käyttäjä ja käyttäjä) ovat mielestäni syystä tai toisesta ansaittuja titteleitä. Also derail.

No mutta kappas. Jostain syystä en ole aiemmin eksynyt juuri tuolle sivulle. Thanks!

Eiköhän tämä ketju ole tässä. :slight_smile: