Warrior Control

Katsotaanpa, saadaanko täällä jotain asiakeskusteluakin aikaiseksi.

Mun tämänhetkinen lista on seuraavanlainen:

2x execute
2x shield slam
2x whirlwind
2x fiery war axe
2x slam
2x armorsmith
bloodmage thalnos
2x cruel taskmaster
2x shield block
2x acolyte of pain
2x frothing berserker
2x kor’kron elite
brawl
gorehowl
baron geddon
grommash hellscream
ragnaros the firelord
alexstasza
ysera

Olo on sellainen, että tuossa olisi viilattavaa, sillä välillä vain pakka ei tunnu toimivan ja nopeat dekit ajavat yli. Cairnea pelasin vielä vähän aikaa sitten, mutta se tuntui tosi usein melko heikolta, niin laitoin bloodmagen sen paikalle. Samalla sain vähän lisää alkupeliä, mikä on pakan heikkous. Olisiko muilla jotain kommentoitavaa?

Naxx-lapuista kannattaa Warrior Controlliin laittaa Unstable Ghoulit ainakin niin kauan kun aggroa löytyy runsaasti metasta. Cuttaisin pakasta Frothing Berserkerit pois niiden tilalta. Itse en ole pitkään aikaan pelannut Berserkereitä missään Warrior Control -versiossa, koska ne alisuorittavat jatkuvasti. Ne eivät toimi voittokeinoina juuri mitään pakkaa vastaan, koska siitä pääsee eroon niin helposti, ja stabiloimiseen löytyy kolmesta manasta parempiakin vaihtoehtoja, kuten Harvest Golem (joka ei kylläkään Warrior Controliin mahdu varsinkaan nyt, kun saa Unstable Ghoulit).

Baron Geddonin hyvyys nykymetassa on vähän kysymysmerkki. Laittaisin vaikka sen Cairnen sen tilalle. Sekä Alexin että Yseran pelaaminen voi olla vähän liikaa, kun pakassa noita kalliita kortteja on muutenkin paljon. En myöskään näe, mitä hyötyä Bloodmage Thalnoksesta tuossa on. Tuosta voisi poistaa jomman kumman yhdeksän manan vehkeen ja Thalnoksen ja lisätä kaksi Sludge Belcheriä, jotka antavat lisäaikaa siihen, että saa kalliit vehkeet aktiiviseksi.

Eli lyhyesti:
-2 Frothing Berserker
-1 Bloodmage Thalnos
-1 Baron Geddon
-1 Ysera/Alex
+2 Unstable Ghoul
+2 Sludge Belcher
+1 Cairne

Morjens

Naxxin kortteja en olekaa testaillut vielä joten niistä en osaa sanoa, mutta omasta kokemuksesta laittaisin ehdottomasti ainakin yhen Wild Pyromancerin mukaan. Pyromancer tuo lisäarvoa kaikille poistokorteille ja lisäksi comboaa lähes kaikkien muitten minioneittesi kanssa.

Minä ainakin pitäisin yhden frothing berserkerin. Näkisin, että sen arvo ei pelkästään tule siitä, että se on potentiaalinen ison mällin löyjä vaan useimmat pelaajat tietävät sen potentiaalin ja joutuvat käyttämään poistojaan/treidaamaan minioneita siihen.

Yrittäisin myös mahduttaa mukaan jos mahdollista niin jopa 2 shieldmasteria ja ainakin yhden arathi weaponsmithin. Masterit tosiaan voisi korvata uusilla Sludge Belchereillä.

Mahdollisia poistoja olisi ysera ja gorehowl

Itsekään en Naxx-lappuja ollut vielä pohtinut millään tapaan ja sieltähän niitä hyviä ehdotuksia löytyikin useita kappaleita!

Toistaiseksi pelaan niin, että ulostin Berserkit, Thalnosin ja Geddonin. Tilalle meni Ghoulit ja Belcherit. En vielä lähde tiputtamaan noiden isojen piffien määrää, kun muutosten myötä voittokeinojen määrä tippui muutenkin. Cairne on ollut vain niin suuri alisuorittaja tähän asti, että teen testejä nyt ilman sitä. Katsotaan, mitä tästä tulee!

Pyromancerista en tykkää itse ihan yhtään. Weaponsmith on myös aivan älyttömästi heikompi vehje kuin Gorehowl, joka taas on pöljän hyvä laite.

[quote=“Thalian”]En vielä lähde tiputtamaan noiden isojen piffien määrää, kun muutosten myötä voittokeinojen määrä tippui muutenkin. Cairne on ollut vain niin suuri alisuorittaja tähän asti, että teen testejä nyt ilman sitä. Katsotaan, mitä tästä tulee!
[/quote]
Warrun controllissa on kuitenkin oleellista saada se tarvittu momentumi omalle puolelle. Olen itse huomannut kokemuksen kautta että Ysera todellakin on liian hidas tällä hetkellä, ainakin jos ajaa Alexia (ja tässä deckissähän Alex + Gorehowl esim. on voittoehtona). Eli Alexia kun ei voi leikata, otattaisin Yseran pois ja laittaisin Cairnen tilalle. Jos ei muuta niin Cairne ainakin syö sen yhden silencen pois vastustajalta ja jos ei syö, antaa ihan mahdottoman paljon paremman määrän statteja costiinsa nähden kuin mikään muu.

Ajan myös kahta berserkeriä, etenkin nyt kun Unstable tuli naxxista. Tiputtaisin sinuna myös Kor’kronit pois, ne ovat käytännössä vain vaihtokortteja toisiin vastustajan lappuihin, saavuttaen yleensä one-for-one ration joka ei ole kovin tehokasta. Tilalle faceless + BGH, nykyisessä metassa tosin ei välttämättä ole paras kombo. Jos ei tykkää FM + BGH, niin esim. mainitut berserkerit ovat poikaa, niiden yleensä pakottaessa vastustajalta pois jonkin sortin hard removalia, oli se sitten ase tai spelli.

Eli käytännössä berserkerit toimivat removal baittina, jotka suojaavat isompia mörköjäsi sitten tulevaisuudessa.

Mun mielestä Frothing Berserkerit antavat nimenomaan targetin monelle poistolle, joille muuten ei edes ole kunnon kohdetta tässä pakassa. Soulfire ja Swipe eivät yleensä saa kauhean hyvää kohdetta Warrior Controllista, mutta Berserkerien myötä semmoinen on sitten tarjolla. Sitten on lukuisia halpoja 3 damagea tekeviä poistoja, jotka yhdistettynä hero poweriin tai johonkin rimpulaminioniin hoitavat myös Berserkerin päiviltä, kun taas muuten nämä 3 pinnan damagespelit ovat melko kehnoja tätä pakkaa vastaan.

Ei Berserker tietenkään huono ole, mutta ne eivät mielestäni vaan noudata pakan filosofiaa (selviydy alkupelistä ja hankalasti poistettavat uhkakortit voittavat loppupelissä kohtuu nopeasti) tarpeeksi hyvin. Aggro Warriorissahan se on parhaita minioneita. Warrucontrolliin on muutenkin vaikea mahduttaa kaikki haluamansa 30 korttia, niin en näe mitä kortteja voisin leikata Berserkerien tilalta.

Mun kokemus on, että tällä dekillä osaavaa vastustajaa vastaan on semivaikea voittaa, kun vastustaja osaa säästää ne Hexit/Polymorphit jne noihin vähiin todellisiin uhkiin. Siksi pelaan neljää isoa pihviä, että kahden kovan poiston ja yhden moneen korttiin treidauksen jälkeekin dekissä on jotain, millä voi vielä voittaa pelin. Ysera on muuten siinä mielessä älyttömän hyvä voittokeino, vaikka onkin hidas ja kankea, että se antaa yleensä lisää niitä mahdollisia voittavia lappuja (käytännössä vain Dream on heikko, Nightmare on myös usein vähän huono, mutta on se kuitenkin yleensä 5 päähän) ja se tekee sen Ennen kuin vastustaja ehtii poistamaan sen.

Olin ennen samaa mieltä Berserkeistä. Nykyisellään olen sitä mieltä, että ovat dekin melkein parhaita kortteja. Antavat alkupelin painetta muita hitaita dekkejä vastaan ja vastaavasti taas ovat myös usein 2-1 vaihtoja pienempiä äijiä pelaavia dekkejä vastaan.

Olen testannut FMää ja minusta se on hidas ja kankea vehje. Hyvin harvoin vastustajalla on mitään sellaista, mitä ehdottomasti haluaisi kopioida. BGHta en sitten ole edes harkinnut. Sen verran hyviä poistoja dekissä on muutenkin.

Näin itsekin sen mietin aikoinaan. Ne kuitenkin tekivät homman yllättävän huonosti ja en ole niitä kaivannut nyt testisessioissa. Takana on nyt reilu 30 peliä joista reilu 20 voittoa eli voitto% on varsin kohtuullinen. Varsinkin kun pelivirheitäkin tulee yhä, vaikka periaatteessa dekillä on pelejä alla aika reilusti.

FMää tässä deckissä puolustavat myös sen omat vahvat minionit. Tupla-raggy pöydällä on kova sana.

Mutta hyviä pointteja sinulla muuten oli, nämähän ovat nimenomaan näkökulmasta riippuvia asioita.

Meitsi mätti itsensä tässä iltana muutamana vitosrankille about seuraavalla listalla:

2x Execute (1)
2x Shield Slam (1)
1x Whirlwind (1)
2x Armorsmith (2)
2x Cruel Taskmaster (2)
2x Fiery War Axe (2)
2x Slam (2)
2x Shield Block (3)
1x Brawl (5)
1x Gorehowl (7)
1x Grommash Hellscream (8)

2x Unstable Ghoul (2)
2x Acolyte of Pain (3)
1x Faceless Manipulator (5)
1x Harrison Jones (5)
1x Loatheb (5)
1x Sludge Belcher (5)
1x Cairne Bloodhoof (6)
1x Sylvanas Windrunner (6)
1x Ragnaros the Firelord (8)
1x Alexstrasza (9)

Tossa vitosrankin tuntumassa alkoi vähän tuntua Hunterit ikävältä, joten siihen ois nyt sit lääkkeet testailussa. Kurvin madaltaminen tosin nappaa parit voittoehdot veks, mutta Hunterin täsmäremovalit ovat loppupelissäkin äärimmäisen haastavia kiertää. Myös armorin kerääminen hunua vastaan on haastava taski. Spektral Knightit ovat kokeilussa, myös alkupelipresenssin lisääminen yhden Wild Pyron kautta lienee testaamisen arvoista.

Eniten tässä dekissä tämän hetken näkökulmasta toki mättää se, että siinä missä alkupelipakat pystyy ajamaan aika hyvin nurkkaan jos ei aloituskäsi ole ihan kauheata kuraa (Zoota tullut leikattua ylöspäin noustessa kuin heinää), niin nykyisen Hunterin presenssi kestää ekasta vuorosta lähtien koko pelin ajan. Sen verran haastava matchup että joutunee ottaa seuraavan Naxx-batchin ineen ja kattoa josko neljän manan kirveestä ois apua.

Onko Sylvanas ollut hyvä?
Itsekin olen pohtinut Whirlwindien tiputtamista yhteen, sen verran usein pyörivät kädessä turhan panttina. Loatheb voisi olla siihen slottiin melko hyvä.
Mites tuo Harrison Jones on suorittanut?

Itselläni on alla näkyvä setti nyt käytössä. Eka kertaa tein pakan että katsoin vinkkiä muualta (netistä) joten pääsi nyt rankissakin alle 10 :slight_smile: Mutta tuonne 6-7 pintaan tuntuu nyt jumittavan. Tietty pelaajana olen täys sysipaska, mutta mietinnässä on et mitäköhän tästä oikein vaihtelisi pois. Vähän olen miettinyt Yseran poistamista, mutta pitäisi joku kunnollinen keksiä tilalle. Alexstratza kiinnostaisi, mutta sitä ei satu itsellä korttina olemaan :confused:

2x Execute (1)
1x Shield Slam (1)
2x Whirlwind (1)
1x Armorsmith (2)
2x Cruel Taskmaster (2)
2x Fiery War Axe (2)
1x Slam (2)
2x Shield Block (3)
1x Death’s bite (4)
1x Brawl (5)
1x Grommash Hellscream (8)

1x Unstable Ghoul (2)
2x Acolyte of Pain (3)
2x Sen’jin Shieldmasta
1x Loatheb (5)
1x Faceless Manipulator
2x Sludge Belcher (5)
1x Cairne Bloodhoof (6)
1x The Black Knight (6)
1x Sylvanas Windrunner (6)
1x Ragnaros the Firelord (8)
1x Ysera (9)

Itse en tykkää tuosta Death’s bitestä yhtään. Ei vain tee riittävästi, että sitä viitsisi pelata. Shield slammeja automaattisesti kaksi sisään, dekin paras poisto. Pelaisin myös kahta Armor smithiä, on yllättävän hyvä kortti kaikin puolin ja alkupelin droppeja tarvitsee kuitenkin.